Konferencje i Szkolenia – Hotel Imprezy dla Firm

Obiety konferencyjne – profil klienta.

W biznesie stało się bardzo modne organizowanie uroczystych spotkań firmowych, w postaci prestiżowych konferencji. W związku z zapotrzebowaniem płynącym ze strony firm, na rynku pojawiać zaczęły się obiekty specjalizujące się w organizacji tej kategorii spotkań. Liczba obiektów konferencyjnych nadal rośnie. Są to najczęściej hotele posiadające co najmniej standard trzech gwiazdek, świetnie wyposażone, zatrudniające najlepszych specjalistów w branży. Ich klientem docelowym jest klient biznesowy. To właśnie dla niego i realizacji jego potrzeb je stworzono. Powstaje pytanie kim jest klient biznesowy obiektów konferencyjnych i co go wyróżnia? Większość obiektów tego typu prowadzi badania profilu swoich klientów. Wyniki tych badań jednoznacznie wskazują, że w przeważającej części z ich usług korzystają duże firmy oraz korporacje. Dysponują one znacznie większym budżetem niż mikro i małe przedsiębiorstwa, dzięki czemu są w stanie przeznaczyć znaczną jego część na organizację spotkań w postaci konferencji. Spotkania tego typu nie należą bowiem do najtańszych i zazwyczaj wiążą się z ze znacznymi kosztami finansowymi. Analiza klienta pod kontem branży w jakiej działa ujawniła, że najchętniej konferencje przeprowadzają firmy farmaceutyczne, architektoniczne oraz firmy z branży IT. W wymienionych branżach ciągle coś się zmienia i stale pojawiają się nowości. Organizacja konferencji jest zatem swojego rodzaju koniecznością. Analiza klientów pod kontem finansowym pozwala stwierdzić, że klient biznesowy potrafi wydać od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych – w zależności od tego jak dużą konferencje chce mieć (np. konferencje międzynarodowe), gdzie będzie ona organizowana (np. hotel w górach), oraz kogo na nią zaprosi (np. znane osobistości). Większość firm decyduje się na organizację jednej dużej konferencji w roku, za to z rozmachem. Jeśli planowana jest większa ich liczba zazwyczaj mają one charakter spotkań mających mniejszą rangę i rozmiar. Błędem byłoby zakładanie, że klient biznesowy to jedyny klient obiektów konferencyjnych. Jest on jednak klientem kluczowym i nie podlega to negocjacjom. To dla niego obiekty poszerzają swoją ofertę o kolejne nowości oraz o jego uwagę konkurują. To dla niego obok konferencji obiekty konferencyjne organizują również szkolenia, eventy (np. imprezy integracyjne w górach) oraz tworzą oferty specjalne (np. majówka w górach).