Konferencje i Szkolenia – Hotel Imprezy dla Firm

Cechy idealnego szefa – cz.1

Dobrze działająca firma swój sukces zawdzięcza pracy dobrego szefa. Jeśli posiadasz zespół podległych pod Ciebie pracowników i jesteś ich przełożonym lub masz aspiracje awansować na kierownicze stanowisko to ten artykuł stworzony jest dla Ciebie. Zapraszamy do owocnej lektury.

Nawet Ci doskonale wykształceni, posiadający doświadczenie i motywację do działania pracownicy nie są w stanie zagwarantować sobie takich warunków, w których ich wydajność i skuteczność działa na najwyższych obrotach. Potrzebują kogoś, kto będzie zarządzał nimi i ich pracą. Kto pokaże im jak realizować, poprzez wspólne działanie, misję przedsiębiorstwa. Kto pokarze im celowość ich pracy i zmotywuje do dalszej pracy. Taką osobą jest szef. Nie każdy nadaje się na to stanowisko. Co trzeba mieć w sobie lub jakim trzeba być aby zyskać miano idealnego szefa?

Lider

Osoby zajmujące stanowiska menadżerskie lub kierownicze zostały na nich osadzone przede wszystkim dlatego, że w odczuciu firmy były one idealnymi liderami i miały cechy przywódców. Tylko osoby, które posiadają silny autorytet w grupie i są w stanie porwać ją do działania mają szansę odnieść sukces na tych stanowiskach.

Dzielenie się wiedzą

Szef, to osoba która posiada profesjonalną i kompletną wiedzę na temat pracy swoich podwładnych. Doskonale zna specyfikę ich stanowisk pracy oraz codzienne problemy z którymi się mierzą. Dobremu szefowi sama wiedza i świadomość nie wystarczą. On dzieli się z podwładnymi swoim dotychczasowym doświadczeniem, kompetencjami i umiejętnościami. Nawet jeśli spędza wakacje z dzieckiem.

Odpowiedzialność

To szef odpowiada przed zarządem firmy za pracę podległego mu zespołu. Cechą dobrego szefa jest to, że potrafi on stanąć w obronie swoich podwładnych, wytłumaczyć ich intencje i motywy działania, a jeśli zajdzie potrzeba weźmie całą winę na siebie. Jeśli więc pracujecie nad projektem, którego realizacja opóźnia się o tydzień przez zbieg różnych okoliczności np. przez długi weekend czerwcowy w górach, nie zwalaj całej winy na podległy Ci zespół. Pamiętaj, że działacie zespołowo, a w oczach zarządu taka wymówka zostanie źle odebrana.

Zainteresował Ci ten artykuł? Zachęcamy do lektury drugiej części!